חדשות חטיבת המטאורים

    1.    בחודש דצמבר דווח באתר meteornews.net  שב-28 בנובמבר 2021 היתה התפרצות של מטר האנדרומדידים והקצב הזניתי היה יותר מ-100 מטאורים לשעה.
    2.    בלילה שבין ה- 3-4 בינואר היה שיא מטר המטאורים הראשון של שנת 2022 - מטר הקוונדרנטידים. למרות הקור, הלחות והחשש ממזג אוויר גשום, יצאו לנגב שניים מחברי חטיבת המטאורים ועוד שני חובבי אסטרונומיה שזו הייתה הפעם הראשונה שלהם בתצפית המדעית שלנו. מטר הקוונדרנטידים פעיל מדצמבר ועד אמצע ינואר. בשיאו, המטר מגיע לקצב זניתי של  120 מטאורים לשעה, אבל יכול להשתנות משנה לשנה: בין 60 עד 200 מטאורים לשעה.  מטר זה מתאפיין במשך שיא קצר - שעות ספורות בלבד. השנה, שיא המטר התחיל לפני שהרדיאנט זרח במיקום התצפית שלנו. על סמך 581 מטאורים מדיווחים של 31 אנשים מכל העולם (לפי IMO), חושב הקצב המקסימלי והשנה הוא הגיע ל69.34 מטאורים לשעה.
תודה רבה לתצפיתנים שלנו: אנה לווין, אלה רץ, אמיר גור ואור פרפליצקי, שזיהו ודיווחו על 235 מטאורים.
    3.    בין חודש פברואר לחודש מאי אין צפי למטרות מטאורים חוץ מכמה בודדים. המטר המשמעותי הבא יהיה אטה-אקוורידים, ששיאו יגיעו ב-6 במאי בשעה 11 שעון שלנו (8 UT), עם קצב צפוי של 50 מטאורים לשעה. בשנים אחרונות הקצב של המטר הולך ופוחת. ארגון IMO ישמח לקבל דיווחים כדי לבדוק שזה באמת המצב.

התחברות חברי אגודה