ביקור במצפה הכוכבים גבעתיים

מצפה הכוכבים גבעתיים מזמין את הקהל הרחב לסיור מודרך מידי יום ראשון, שלישי וחמישי בשעה 19:30 

הפעילות מודרכת וכוללת הרצאת היכרות חוויתית לעולם האסטרונומיה, ביקור בפלנטריום ותצפית דרך טלסקופים.

הביקור מתאים למבוגרים וילדים כאחד! 

הפעילות מומלצת מגיל 8 ומעלה.

בחופשות בתי ספר מכירת כרטיסים  תחל בשעה 19:00. המצפה יכול להכיל עד 100 אנשים בכל יום פעילות - אנא הקדימו על מנת לרכוש כרטיסים. לא תתאפשר כניסת מאחרים.

1417909048 location-128 הוראות הגעה למצפה 1417909043 bulb-128 שאלות ותשובות  1417908983 contact-128 צרו קשר

 

 דמי כניסה

chevron24 מבוגר - 30 

chevron24 ילד (עד גיל 14) -25 

chevron24 גימלאי, סטודנט, חייל (חובה) - 20  - בהצגת תעודה

chevron24 חברי האגודה הישראלית לאסטרונומיה (ובני משפחה מדרגה ראשונה) - חינם (לחצו כאן כדי לקרוא על החברות באגודה)

warning18 התשלום במזומן או שקים בלבד (לא בכרטיסי אשראי)

 

מה כולל הביקור במצפה?

הרצאה - הרצאה בנושאים פופולארים כמו מערכת השמש - על הפלנטות והירחים, מקומנו ביקום, מרחקים ביקום ועל התכנות חיים מחוץ לכדור הארץ. ההרצאה נמשכת כ- 45 דקות ומלווה בתמונות מולטימדיה ובאמצעי המחשה שונים ומגוונים.

פלנטריום - הפלנטריום במצפה חושף את המבקרים בו לכיפת השמיים הנראת ללא הפרעת אורות העיר. למדו כיצד למצוא את כוכב הצפון, על סיבוב כדור הארץ וקבוצות הכוכבים הרבות בשמיים. אולי אפילו תזכו לשמוע סיפור מעניין מאוסף המיתולוגיה של קבוצות הכוכבים.

תצפית כוכבים - לאחר ההרצאה והביקור בפלנטריום נעלה אל מרפסת התצפית, ונצפה בעזרת הטלסקופים המצויים במצפה על האובייקטים הנראים בשמיים באותה עונה תוך הסבר על קבוצות הכוכבים. האובייקטים בהם נצפה הם אלו שנמצאים בשמיים בהתאם לעונה, ולכן כדאי לחזור לביקור במצפה כל חודשיים-שלושה כדי לראות את כוכבי הלכת וגרמי השמיים האחרים שיהיו זמינים לתצפית. (תוכלו להתייעץ עם צוות המצפה מתי לחזור כדי לראות כוכב לכת מסוים שחביב עליכם).

בהתאם לעונת השנה נצפה בכוכבי הלכת חמה, נגה, מאדים, צדק ושבתאי, בצבירי כוכבים ענקיים המכילים עשרות אלפי שמשות כדמות השמש שלנו, בערפיליות ענקיות של גז ואבק הנמצאות בתוך הגלקסיה שלנו וכמובן בשכננו הקרוב מכולם – הירח, עליו נוכל לראות מכתשים, הרים וצורות נוף שונות.

חשוב לציין: רצוי להביט לשמיים לפני ההגעה למצפה. במידה והשמיים מעוננים או אביכים מאד כך שלא ניתן לראות כוכבים, רצוי להגיע ביום אחר, שכן לא תתקיים תצפית. במידה והינכם מתלבטים, ניתן להתקשר משעות הערב למצפה ולקבל מענה לגבי התצפית.

במידה ולא תתקים תצפית באותו יום, תוכלו לחזור בכל יום אחר מימי הפעילות של המצפה ולעלות למרפסת לתצפית.

ביקור בחדר הטלסקופ - במהלך הסיור נבקר בלב ליבו של המצפה - חדר הטלסקופ. נכיר את הטלסקופ הראשי המשמש את המצפה למחקרים ולעבודות מדעיות. נראה את הכיפה המסתובבת ותמונות של אובייקטיים שמיימים שצולמו ממצפה הכוכבים.

 

givatayimobs

 {gallery}lookingup/observatories/givatayim{/gallery}

 

התחברות חברי אגודה