שרותי תצפית וצילום של המצפה

 

givatayimlogogivobs-logo

 

המטרות

* לשרת אוכלוסיה של חוקרים, סטודנטים, תלמידים וחובבים בארץ ובעולם.

* להעניק זמן תצפית באמצעות ציוד מקצועי לתלמידים, למוסדות מחקר ולחובבי אסטרונומיה.

* לשתף פעולה עם מצפי כוכבים ציבוריים נוספים בישראל.

* ליצור מרכז אסטרונומי לקבוצות מחקר חוץ-אוניברסיטאיות המיועדות לחוקרים בעלי תואר שלישי ומעלה.

 

יתרונות מצפה הכוכבים בגבעתיים

* צילום וניתוח של תצפיות אסטרונומיות מצריך, מעבר לציוד, משוכלל ככל שיהיה, כוח אדם מיומן ומנוסה שיאפשר את ניתוח הנתונים. כמו כן, כוח אדם מקצועי, בעל הכשרה אקדמית, הוא חיוני בכל הקשור למתן ייעוץ לשירותי תצפית עבור תלמידים ומשתמשים שאינם בקיאים בטכניקות תצפית.

* המצפה מבוסס על כוח אדם מיומן, הכולל נציגים בעלי ניסיון תצפיתי רב. המצפה מנוהל על ידי ד"ר יגאל פת-אל, בעל ניסיון של 30 שנה בתחום התצפיתי וכן שותפה בצוות הד"ר דיאנה לאופר, מדענית ניסיונאית מהחוג לגיאופיזיקה ומדעים פלאנטריים באוניברסיטת תל-אביב התורמת לתחום הפדגוגי. בזכות נוכחותם של בעלי תואר שלישי בצוות המצפה, יתאפשר למצפה להגיש מאמרים שיתקבלו על סמך תצפיות שייעשו במצפה לאכסניות יוקרתיות. בנוסף, המצפה פועל עם שותפי תוכן באוניברסיטאות השונות ובמצפי הכוכבים הציבוריים הנוספים שיש בישראל.

* ציוד התצפית מבוסס על טלסקופ בקוטר גדול של 0.4 מטר עם אורך מוקד 4000 מ"מ שמתאים לתצפיות אסטרומטריות מדויקות וכן לתצפיות פוטומטריות, ספקטרוסרופיות ופלאנטריות מדויקות. הכן המסיבי של הטלסקופ יכול לשאת ציוד אזר נוסף כגון טלסקופים מקבילים לצילום שדות רחבים.

* ממוקם בלב הארץ ונגיש למרבית האוכלוסייה.

 

אופן הפעולה וההתקשרות

המבקש ממלא טופס בקשה לזמן תצפית ובו הוא יפרט את נושא המחקר, השירות המבוקש והמועד הרצוי (בכפוף לזמינות הציוד ולתנאי מזג האוויר) וכן אבסטרקט קצר על נושא המחקר, מטרתו והמסגרת המבוקשת (עבודת גמר, מחקר, פרטי וכדומה).

 

התחברות חברי אגודה