מצפה הכוכבים בגבעתיים

Image

 

בחשכה, בשעות הכי יפות של היממה, אנחנו פותחים את השמיים בפניכם למסע בין כוכבים. בואו להכיר עולמות אחרים ומרתקים, ללמוד על מערכת השמש, שביל והחלב והיקום הגדול… להכיר ולצפות בירח, כוכבי הלכת, ערפילית, כוכב כפול, גלקסיה, אם יתמזל מזלכם אף תזכו לראות מטאור או לווין חולף...

מצפה הכוכבים בגבעתיים
מצפה הכוכבים. צילום: נדב רוטנברג


אז איך מגיעים?
המצפה ממוקם בגן ציבורי בגבעתיים – "גן העליה השנייה".
הכתובת: רחוב גולומב פינת רחוב בראשית, גבעתיים.
הטלפון:  ערב – 03-5731152
בוקר – 03-5722305
חנייה חופשית

 

 

מפת הגעה מכביש גהה          מפת הגעה מנתיבי איילון
גרסה קטנה (59k) גרסה קטנה (106k)
גרסה גדולה (390k) גרסה גדולה (408k)


קצת היסטוריה…
מצפה הכוכבים של גבעתיים הוקם בשלהי שנת 1967 על ידי האגודה הישראלית לאסטרונומיה ועיריית גבעתיים. לאחר התלבטויות איזהו המקום המתאים ביותר לבניית מצפה כוכבים, נבנה המצפה על אחת הגבעות הנישאות של גוש דן, גבעת קוזלובסקי בגבעתיים.
בעשורים הראשונים להווסדו, היווה המקום מוקד משיכה למשוגעים לדבר שבילו לילות כימים בתצפיות מבעד לטלסקופים המעטים, לעיתים מעשה ידיהם. המקום שימש בעיקר את חברי האגודה הישראלית לאסטרונומיה דאז, למפגשים, הרצאות ותצפיות אסטרונומיות.

 


בעשור האחרון ביוזמת עיריית גבעתיים פתח המצפה את שעריו למערכת החינוך הכללית ותלמידים מכל הארץ מבקרים בו ונחשפים למדעי האסטרונומיה. תלמידים בחטיבות העליונות של בתי הספר התיכוניים מקיימים עבודות חקר במדעי האסטרונומיה, המזכות ביחידות פיזיקה לתעודת הבגרות.

עם השנים המודעות למדעי האסטרונומיה תפסה מקום נכבד יותר בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים. התקשורת, על אמצעיה השונים תורמת רבות למודעות זו והקהל חשוף לאירועי השמיים השונים המתקיימים במהלך השנה.

והיום…
מצפה הכוכבים פתוח מידי יום לפעילויות שונות כגון: ערבי קהל, קבוצות מאורגנות, חוגים, עבודות מחקר, אירועי שמיים מיוחדים ופעילויות שונות של האגודה הישראלית לאסטרונומיה.
לחצו כאן כדי לראות מידע נוסף על פעילויות המצפה, ימים ושעות הפעילוית

 

התחברות חברי אגודה